9 Nisan 2013 Salı

Proje Süreçleri

Proje Yönetimi bilgi birikimi, yetenek, ilgili araç ve tekniklerin birlikte kullanılarak doğru şekilde uygulanması ve projenin beklentileri karşılaması için yapılan etkinliklerin bütünüdür.

Beş (5) ana Süreç Grubu vardır:
  1. Başlatma
  2. Planlama
  3. Yürütme
  4. İzleme ve Kontrol
  5. Kapanış
Bu beş ana süreç içerisinde en az aşağıda belirtilenleri de içerir ki daha fazlasını yapmanızı da destekler. Ben bu maddeleri CMMI'da Proje Yönetimi süreç alanlarıile de çapraz ilgisinin de olduğunu belirtmek istiyorum. Bu yüzden ilgili CMMI Süreç Alanı ve seviyesi ile birlikte gösteriyorum:

  • Gereksinim tanımlama --> Gereksinimlerin Yönetimi (PM-REQM-L2)
  • Paydaşların beklenti ve ihtiyaçlarına proje planlama ve yürütme etkinliklerinde hitap etmek --> Proje Planlama (PM-PP-L2)
  • Paydaşlar arasında iletişimi etkin, etkili ve işbirliği kurmak, sürdürmek ve yürütmek -- Entegre Proje Yönetimi (PM-IPM-L3)
  • Proje gereksinimlerini karşılarken ve proje ürünlerini oluştururken paydaş yönetimini gerçekleştirmek (PM-IPM-L3)
  • Aşağıda verilen proje kısıtları arasında denge oluşturmak 
    • Kapsam --> Entegre Proje Yönetimi (PM-IPM-L3)
    • Kalite --> Süreç ve Ürün Kalite Güvence (SP-PPQA-L2)
    • Takvim --> Proje Planlama (PM-PP-L2)
    • Bütçe --> Entegre Proje Yönetimi (PM-IPM-L3)
    • Kaynaklar ve --> Entegre Proje Yönetimi (PM-IPM-L3)
    • Riskler -- Risk Yönetimi (PM-RM-L3)
Beş ana süreci yazılım projesinde ister şelale gibi akıtırsınız ister V modelini kullanırsınız ya da agile yaklaşımınıza izlenecek yol haline getirirebilrsiniz. Yukarıda noktalı verilen maddeleri de seçtiğiniz yazılım geliştirme modeline uygun olarak yedirebilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder