5 Mart 2013 Salı

Kalite Malite


Her zaman en son konuşulan, en son düşünülen bununla birlikte iş patladı mı en çok lafı geçen bir kavramdan bahsedeceğim malumunuz bu yazıda. Farkettiyseniz kalite nedir gibi beylik bir başlık vermedim.

Kalite bizim işimiz. Çalışmalarımızda önceliklidir, diyorsanız buralara kadar geldiğiniz için teşekkür ederim, sizi bir sonraki yazıya beklerim. Diğerleri, gelin bakalım benimle...

Satın aldığımız ürün ya da hizmet ile ilgili algımızdır kalite:
  • BMW sahibi olmak
  • Projeden ev almak
  • Düşman çatlatmak
  • Krallar gibi ağırlanmak
  • Paramızla rezil olmak...

Matematiksel olarak kalite başarının beklentiye oranıdır. Ne zaman ki 1’e eşit ya da büyük olur, ortada kalitenin varlığından bahsedebiliriz.

Kalite = Başarı    (Performance)
            Beklenti (Expectations)

Kalite: Özdeki bir takım karakteristiklerin geresinimleri karşılama derecesidir.
  • Derece: İyi, kötü, mükemmel olma durumu
  • Öz: Kalıcı bir karakteristiğin varlığı
  • Karakteristik: Nicel ya da nitel olabilir
  • Gereksinim: İhtiyaç ya da beklenti

Müşterimizin beklentilerini en az söz verdiğimiz derecede karşılama sanatıdır kalite.

Bol kaliteli günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder